وجدت 1500 دولار فى محفظة . انظر ماذا فعل وكيف استغلها

وجدت 1500 دولار فى محفظة . انظر ماذا فعل وكيف استغلها

فـجأه وانت ماشــى

تلاقي محفظه واقعه .. وفيها الف
وخمسمائه جنيه وبطاقه

وكارت الراجل صاحبها

ولانك راجل امين تتصل بالراجل تقوله محفظتك معايا . ويقولك الراجل شكراً جدا اقابل

حضرتك فين؟

تروح تقابله .. الراجل يستغرب إن فيها الف وخمسمائه .. ويقولك دي كان فيها الف جنية بس

انت تفكر لمجرد ثواني .. ثم تقوله .. حضرتك انا لقيتها زي ما هي كده

يقولك .. منا عارف .. انا كنت بختبرك بس .. انا محتاج امين مخازن علشان أأمنه علي

مخازن فيها بضائع بالمليارات..

وكل يوم أرمي محفظتي وفيها الكرت بتاعي .. بقالي 15 يوم بخسر ألف وخمسمائة جنيه

أو خمسمائه جنيه

لاني مش قادر اجيب حد أمين فعلا علي المخازن دي..

سأعطيك مرتب أكبر من مرتبك الحالي ب 100 ضعف

وربنا اختارك عشان الوظيفه دي .. ارجوك انك تقبل..

ساعتها حقا هتدرك .. جمله ان الله سيفتح لك باب كنت تحسبه من شدة اليأس لم يخلق بمفتاح

{وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ}

تعليقات